Symfonieorkest
Helmond-Venray

 

Welkom bij Symfonieorkest Helmond-Venray

Wij zijn een amateur symfonieorkest met ruim 40 leden en bestaan sinds 1961! Onze vestigingsplaats is Helmond en we repeteren in het Theo Driesseninstituut. Wij geven concerten in Helmond en Venray. Mooie muziek maken in een fijne sfeer is ons doel! Sinds 2021 is onze dirigent Samuel Aguirre.







Geslaagde Concerten 7 en 14 juni: 

Klarinetconcert nr. 1 in F mineur - C.M. von Weber

m.m.v. Juan Sebastian Ramirez Fajardo (klarinet) 

Onder leiding van onze chef-dirigent Samuel Aguirre openden wij ons concert met Italiaanse flair: de sprankelende Ouverture La Gazza Ladra ("de stelende ekster") van Gioachino Rossini. Gevolgd door het klarinetconcert nr. 1 in F mineur van Carl Maria von Weber, met als solist Juan Sebastian Ramirez Fajardo op klarinet. Een combinatie van expressie, virtuositeit en lyrische passages en prachtig uitgevoerd door onze solist Juan Ramirez!

Na de pauze dirigeerde gastdirigent Laurens Boogaarts de ontroerende Symfonie nr. 8 in B Mineur  "De Onvoltooide" van Franz Schubert.

Ein Deutsches Requiem i.s.m. HVE 1 en 8 november!

We voeren i.s.m. het Helmonds Vocaal Ensemble Ein Deutsches Requiem van Johannes Brahms uit op zondag 1 november (avond, Venray) en zondag 8 november (middag, Helmond). 
Noteert u de data alvast in uw agenda!

Zie voor overige info onze Concertagenda.


Ontdek meer van ons!



Word lid van onze nieuwsbrief!


Nieuwsbrief




Bekijk onze Concertagenda


Concertagenda




Volg ons op Facebook


Facebook